Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z dyskiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
/ 14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bodzio11

Bodzio11
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 09 styczeń 2018 - 20:21

Cześć! Mam cholernie wkurzający problem z dyskiem. Jego zużycie wynosi 100%, próbowałem zeskanowac różnymi programami(Norton, Malwarebytes), ale nic to nie dało.Boje się, że w końcu takie żużycie zajeździ mi dysk :E  Podejrzewam, że jest to pewnie jakiś wirus ciężki do zgarnięcia, ale od tego jesteście wy. Poniżej podaje specyfikacje. 

Procesor: i5-7200U

Karta Graficzna: GeForce 940mx 2GB VRAM/Intel HD Graphics 620

RAM: 6GB DDR4/Micron Technology 4GB/Kingston 2GB

Płyta Główna: Acer, Ironman_SK

Dysk: TOSHIBA MQ01ABD100 1000GB

Windows 10 64 bit


Użytkownik Bodzio11 edytował ten post 09 styczeń 2018 - 20:23

  • 0

#2 Rafaello025

Rafaello025
  • Administrator
  • 3502 postów

Napisano 09 styczeń 2018 - 22:28

Na początek: https://support.micr...-10-devices-wit


  • 0

#3 Bodzio11

Bodzio11
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 10 styczeń 2018 - 11:41

 

Dzięki za odpowiedź!

 

Jeżeli chodzi o punkt 1. w tym poradniku to nie widzę nigdzie "StorAHCI.sys”, dlatego pewnie też w punkcie 2 nie widzę scieżki: <Kontroler AHCI>\Device Parameters\Interrupt Management\MessageSignaledInterruptProperties,


  • 0

#4 Rafaello025

Rafaello025
  • Administrator
  • 3502 postów

Napisano 10 styczeń 2018 - 15:57

W biosie jak masz ustawiony dysk? W trybie IDE czy AHCI?


  • 0

#5 Bodzio11

Bodzio11
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 10 styczeń 2018 - 16:58

AHCI

 

https://zapodaj.net/...ee5046.jpg.html


  • 0

#6 Rafaello025

Rafaello025
  • Administrator
  • 3502 postów

Napisano 10 styczeń 2018 - 17:16

Co za model laptopa masz?

 

Jeszcze inne sposoby: https://itvip.pl/blo...my-ten-problem/


  • 0

#7 Bodzio11

Bodzio11
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 10 styczeń 2018 - 17:17

Acer Aspire E5-575G-50BT


  • 0

#8 Rafaello025

Rafaello025
  • Administrator
  • 3502 postów

Napisano 10 styczeń 2018 - 17:26

Ehh...niepotrzebnie pytałem, wszak na screenie, który dałeś jest nazwa modelu :facepalm: :) Masz starą wersję biosu, zalecałbym jej zaktualizowanie do najnowszej:

 

E5-575G - BIOS v. 1.29

 

Jak tego dokonać? Wystarczy, że wklepiesz w google "how update bios notebook acer" i wyskoczy sporo tutoriali na YT i innych portalach/stronach.


  • 0

#9 Bodzio11

Bodzio11
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 10 styczeń 2018 - 17:29

Aktualizacja biosu pomoże?

 

 

EDIT// nie pomogło. Dalej zużycie bliskie 100%

 

Zauważyłem, że największe zużycie jest wywołane przez te usługi:

 

https://zapodaj.net/...b7cfaf.jpg.html


Użytkownik Bodzio11 edytował ten post 10 styczeń 2018 - 19:39

  • 0

#10 Rafaello025

Rafaello025
  • Administrator
  • 3502 postów

Napisano 10 styczeń 2018 - 22:56

Spróbuj wyłączyć aktualizacje: http://www.komputers...windows-10.aspx

 

A najlepiej wykorzystaj program: https://www.dobrepro...dows,66070.html


  • 0

#11 Bodzio11

Bodzio11
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 11 styczeń 2018 - 14:46

Spróbuj wyłączyć aktualizacje: http://www.komputers...windows-10.aspx

 

A najlepiej wykorzystaj program: https://www.dobrepro...ndows,66070.html

Windows Update wyłączyłem całkiem ręcznie bez pomocy programu, ale problem nadal występuje.


  • 0

#12 Rafaello025

Rafaello025
  • Administrator
  • 3502 postów

Napisano 11 styczeń 2018 - 17:08

Wywal na próbę Nortona.


  • 0

#13 Bodzio11

Bodzio11
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 11 styczeń 2018 - 20:16

To nie norton na pewno, przed instalacją było to samo


  • 0

#14 Rafaello025

Rafaello025
  • Administrator
  • 3502 postów

Napisano 11 styczeń 2018 - 21:07

Podejrzewam, że to wina cudownej 10-tki, ode mnie jeszcze rada, abyś udał się na forum z aktywnym działem bezpieczeństwa i zrobił skan jakimś OTL`em (czy czego tam teraz wymagają), wkleił im logi i zobaczył czy system czysty, czy coś się zalęgło.


  • 0

#15 Bodzio11

Bodzio11
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 13 styczeń 2018 - 16:54

Okej, dzięki za rade. Temat chyba można zamknąć :)


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


katalog stron KPS.PL | website downtime tracking | Katalog Stron | Katalog Stron Internetowych