Skocz do zawartości


Zawartość z najwyższą reputacją


#98877 Polecane zestawy komputerowe - Grudzień 2017r.

Napisane przez Rafaello025 w 09 lipiec 2015 - 10:16

Pececik.jpg

 

POLECANE ZESTAWY KOMPUTEROWE

PECECIK.COM

 

  • Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich odwiedzających w temacie poświęconym zestawom komputerowym.
  • Jest to idealne miejsce dla osób słabo rozeznanych w tym temacie, szukających pomocy w wyborze odpowiedniego komputera. Każdy powinien znaleźć tutaj coś dla siebie.
  • Co to jest komputer, jak wygląda i do czego służy z pewnością wie każdy. Tym samym pominę obszerne rozpisywanie się na ten temat.
  • Poniżej znajduje się kilka konfiguracji sprzętowych, w różnych kwotach. Naturalnie im wyższa cena, tym wydajność PC`ta idzie automatycznie w górę (oczywiście przy założeniu, że zestaw został optymalnie "skrojony", a tak właśnie jest w tym FAQ).
  • Zestawy są bardzo uniwersalne (rozrywka, średnio-zaawansowana praca), aczkolwiek duży nacisk jest kładziony na wydajność w grach.
  • Przy doborze podzespołów kieruję się jakością, wydajnością oraz opłacalnością zakupu.
  • Jeżeli boicie się samodzielnego składania komputera, to śpieszę Was uspokoić :) Większość sklepów komputerowych świadczy usługę montażu za darmo, bądź za niewielką opłatą (max 50 zł - więcej to już zdzierstwo).
  • Po co został stworzony ten poradnik? Dlaczego zachęcam/-y Was do zakupu tzw. składaka, a nie gotowca?  Odpowiedzi na te pytania znajdziecie klikając w odnośnik znajdujący się na dole -> Podsumowanie, punkt nr 5.
  • To tylko krótka, ogólna charakterystyka tego poradnika. Jeśli masz jakieś wątpliwości, pytania dot. poniższych konfiguracji, albo oczekujesz innej propozycji, to po prostu załóż temat na forum.
  • Temat brzmi "polecane zestawy", a poniżej macie konfiguracje samych jednostek centralnych. W kwestii doboru monitora, akcesoriów najlepiej założyć indywidualny temat w odpowiednim dziale.

Zestaw za około 1000zł (powiększ zdjęcie klikając na nie):

 

PECECIK_1511951654__przechwytywanie.jpg
 
Zestaw za około 1500zł:

 

PECECIK_1511951918__przechwytywanie.jpg

Zestaw za około 2000zł:

 

PECECIK_1511952121__przechwytywanie.jpg
 
Zestaw za około 2500zł:

 

PECECIK_1511952943__przechwytywanie.jpg
 

LUB

 

PECECIK_1511953086__przechwytywanie.jpg
 

Zestaw za około 3000zł:

 

PECECIK_1511953336__przechwytywanie.jpg

 

LUB

 

PECECIK_1511953479__przechwytywanie.jpg

 

Zestaw za około 3500zł:

 

PECECIK_1511968075__przechwytywanie.jpg

 

Zestaw za około 4000zł:

 

PECECIK_1511968560__przechwytywanie.jpg

 

LUB

 

PECECIK_1511968731__przechwytywanie.jpg

 

PODSUMOWANIE:

1) Sprawdzone i polecane sklepy to m.in: arest.pl / esc.pl / kombo.krakow.pl / morele.net / proline.pl / x-kom.pl (to tylko kilka wybranych).
2) Opinii na temat sklepów można zasięgnąć na: opineo.pl
3) Dlaczego nie warto kupować gotowych zestawów z allegro, marketów?? Odp. znajdziecie tu: STOP GOTOWCOM Z ALLEGRO / MARKETóW etc.
4) Czasem będą potrzebne dodatkowe akcesoria typu kabel SATA, pasta termoprzewodząca etc. - wszystko zależy od wyposażenia danego podzespołu. Obowiązkiem sklepu jest poinformowanie o tym klienta. Dlatego patrz też niżej, na punkt piąty.
5) Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości dot. powyższych konfiguracji, to po prostu zadaj pytanie, zakładając temat w odpowiednim dziale.
6) Zestawy są kompletowane na początku każdego miesiąca (czasami co kilka/-naście dni dokonywana jest aktualizacja). Możecie spotkać się ze zmianą cen jak i brakiem dostępności danego podzespołu. Te czynniki są zależne tylko i wyłącznie od sklepów oraz sytuacji na rynku.

 
DLACZEGO NIE WARTO KUPOWAĆ GOTOWYCH ZESTAWÓW KOMPUTEROWYCH??? KLIKNIJ I SPRAWDŹ!
 
@ Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie / Rozpowszechnianie bez zgody administracji pececik.com oraz autora zabronione!


  • 6


#85527 Tourtial na poprawne złożenie własnego komputera

Napisane przez Jonderovsky w 06 lipiec 2012 - 11:17

Witam, myśle , że to będzie przydatne, ponieważ niektórzy użytkownicy chcą złożyć własny komputer, i proponuje , żeby jeden z adminów/moderatorów zrobił właśnie taki filmik o tym, pozdrawiam ;)
  • 6


#99132 [PORADNIK] Jak wyłączyć automatyczne aktualizacje Windows 7?

Napisane przez Tsukuyo w 15 lipiec 2015 - 19:43

Automatyczne aktualizacje zabierają dużo czasu i są dla wielu użytkowników denerwujące. Poniżej przedstawiam dwa sposoby na wyłączenie tych aktualizacji.

1. Kliknij Start --> Wszystkie programy --> Windows Update
 
2. Z menu po lewej wybierz Zmień ustawienia
PECECIK_1436985145__d2y52f.jpg
 
3. W polu Aktualizacje ważne wybierz Nigdy nie sprawdzaj, czy są aktualizacje (niezalecane)
thumb_PECECIK_1436985270__6jzq2p.jpg
 
4. Zatwierdź zmiany, klikając OK.
 
 
Ten sam efekt osiągniemy również w ten sposób:
 
1. Kliknij kolejno Start --> Panel sterowania --> System i zabezpieczenia
thumb_PECECIK_1436985461__ocgobf.jpg
 
2. W polu Windows Update wybierz Włącz lub wyłącz automatyczne aktualizowanie
thumb_PECECIK_1436985535__oiic0k.jpg
 
3. Następnie w polu Aktualizacje ważne wybierz Nigdy nie sprawdzaj, czy są aktualizacje (niezalecane)
thumb_PECECIK_1436985270__6jzq2p.jpg
 
4. Kliknij OK.
 
 
Od tego momentu system nie będzie automatycznie instalować aktualizacji.
  • 4


#88190 problem z X-kom

Napisane przez ni-ck w 10 lipiec 2013 - 12:32

Pragnę przestrzec wszystkich przed zakupami w sklepie X-kom.pl. Ten sklep to totalna tragedia. Jeśli macie szczęście i towar jest sprawny – trafiliście los na loterii. Jednak wystarczy, że towar jest uszkodzony zaczynają się schody. Kupiłem w tym sklepie sprzęt w dniu 30.04.2013 r., który sprzedano mi zepsuty(!) w dodatku zapewne powystawowy lub używany (sądząc po śladach). Nie robiłem problemów i oddałem go do naprawy gwarancyjnej (chociaż musiałem pokonać na własny koszt odległość180 km). Po bardzo długim oczekiwaniu, otrzymałem go i mimo zapewnień sprzedawcy okazało, że sprzęt wrócił z serwisu uszkodzony(!). Byłem zmuszony ponownie jechać180 km, aby oddać go do naprawy. Musiałem czekać długi okres czasu na jakikolwiek kontakt ze strony tego, tak zwanego, sklepu. Ale to dopiero początek tej historii. Ci ludzie są tak niekompetentni i bezczelni, że mimo przyjęcia sprzętu do naprawy serwisowej i długiego przebywania w serwisie, nagle zaczęli utrzymywać, że sprzęt wcale nie był uszkodzony (chociaż mam wielu świadków na to, że sprzęt nie działał). Najdziwniejsze jest to, że przyznali, że wykonywali naprawy, nadal utrzymywali, że wszystko jest OK i sprzęt był sprawny. Z tak bezczelnym kłamstwem sklepu jeszcze się nie zetknąłem. Po kiego grzyba naprawiali sprawny sprzęt? Ci ludzie traktują klientów jak debili, którym można wcisnąć wszystko. W efekcie końcowym, mimo, że kupiłem sprzęt dwa miesiące temu, miałem go może dwa tygodnie. Dziś jest 04.07.2013r. a ja nadal nie mam go u siebie. W dodatku zostałem narażony na znaczne koszty w związku z przejazdami. Po tym wszystkim kieruję sprawę do Federacji Konsumenta i będę dochodził swoich praw sądownie. Przestrzegam jednak wszystkich przed zakupami w tym sklepie, gdyż w razie jakichkolwiek problemów nie będziecie mieli jako klienci żadnych praw i będziecie traktowani jak zło konieczne. Sensowna obsługa w tym sklepie kończy się w momencie wepchnięcia towaru nic nie podejrzewającemu klientowi, później jest zwodzenie, oszukiwanie, bezczelne kłamstwa i „spychologia”. Większą pewność co do jakości i bezpieczeństwa zakupów będziecie mieli po budką z piwem, albo u ruskiej mafii, ale na pewno nie w tym sklepie. Odradzam stanowczo wszystkim jakikolwiek kontakt z tymi krętaczami. Kupujcie u konkurencji, nie będziecie narażeni na szarganie nerwów, zbędne koszty, a przede wszystkim będziecie mieli nowy sprzęt, który DZIAŁA.
  • 4


#82135 [6000] Pomoc w doborze podzespołów

Napisane przez Moniolita w 29 luty 2012 - 15:28

Komputer do gamingu [7k] w tym temacie 3 post użytkownika BornToEat. Złożył zestaw na tą podstawkę. Jest bardzo dobry i bardzo wydajny, ale drogi. Nie jestem za tym, by nabywać sprzęty, z których nie wykorzystamy 100%. Też zadaj sobie to pytanie, bo możesz wydać 7000 zł i grać w GTAV, Diablo III i inne nowości, które w życiu nie wykorzystają takich możliwości, a możesz wydać 4000 i mieć identyczne efekty. ;)
Polecam jak najbardziej zasilacz: Corsair CMPSU-850AXEU
  • 4


#82129 [6000] Pomoc w doborze podzespołów

Napisane przez Moniolita w 28 luty 2012 - 21:20

Jeśli nie chcesz zamawiać przez Internet, to wyobrażam sobie. W takim razie zwróc uwagę na Corsaira, ale wydaje mi się, że to już wyższa półka cenowa. :)
  • 4


#82124 [6000] Pomoc w doborze podzespołów

Napisane przez Moniolita w 28 luty 2012 - 19:41

Witaj,
może zaczne od końca: dokupienie drugiej takiej samej karty za bliższy lub dalszy czas zdecydowanie mija się z celem :) za rok, półtora albo dwa karty będą znacząco lepsze i szybsze od dzisiejszej 7970 i nie radzę Ci w ten sposób myśleć. Lepiej za 1,5 roku sprzedać swoją jedną 7970 i kupić zupełnie nowy, wydajniejszy model. ;)
i7 jest wydajniejszy i bardziej przyszłościowy, ale to nie oznacza, że i5 nie daje sobie rady, bo jest wręcz przeciwnie. Przy takim budżecie na samą jednostkę centralną jestem za i7-2600K. Ja widzę to tak:
Procesor: Intel Core i7-2600K/3.4GHz LGA1155 8MB 1179 zł
Płyta główna: ASRock Z68 EXTREME3 GEN3 (świetna płyta, bdb wyposażenie, konkuruje z płytami za 600-700 zł)
Karta graficzna: ta co podałeś, nic dodać nic ująć
Obudowa: Zdecydowanie jestem za SilentiumPC Regnum L50 Pure Black, chyba nie masz się co zastanawiać.
Dysk HDD: to będziesz mieć dwa samsungi, także nic tutaj Ci nie doradzę
Karta dźwiękowa: Asus Xonar D1 321 zł
Ram: Corsair DDR3 8GB(2x4GB) 1600MHz Vengeance CL9 171,11 zł
Chłodzenie procesora: SilentiumPC Fortis HE1225 za 149 zł na morele.net, nawet przy mocnym kręceniu będzie chłodno na SB, także nie musisz inwestować w nocute. Chyba, że bardzo chcesz.
W sumie niewiele tutaj mojej pomocy, jedynie życzę powodzenia i miłego grania :)
  • 4


#105361 Nasze fotki

Napisane przez K a s i a w 28 kwiecień 2016 - 18:43

Zgodnie z życzeniem Proroka. Pierwsze auto Darka:

PECECIK_1461854763__dar_car.png


  • 4


#102377 [PORADNIK] Jak usunąć konto na Facebook'u

Napisane przez Tsukuyo w 14 grudzień 2015 - 14:55

Skoro tu jesteś, to znaczy, że ilość pierdół zamieszczanych na Facebook’u już dawno przekroczyła najwyższy poziom Twojej cierpliwości i tolerancji. Poniżej przedstawiam poradnik jak trwale usunąć konto z tego portalu.

 

Najkrótszą metodą jest kliknięcie w ten link: https://www.facebook.../delete_account. Poprowadzi Cię on bezpośrednio do panelu usuwania konta (czyli od razu znajdujesz się w punkcie 6. tego poradnika). Jeśli jednak, z różnych przyczyn, link nie działa albo po prostu lubisz sam poszperać, to tutaj pokazuję wszystko od początku do końca.

 

1. Logujemy się na swoje konto.

 

2. Rozwijamy menu z prawej strony i klikamy w „Pomoc”.

PECECIK_1450099057__h24vjm.jpg

 

3. Następnie, w zaznaczonym strzałką polu, wpisujemy „usuń konto”.

PECECIK_1450099174__sxzy8a.jpg

 

4. Po wpisaniu wyszukiwarka wyświetli pytania związane z wpisaną frazą. Klikamy w pierwsze z nich.

PECECIK_1450099798__o20flh.jpg

 

 

5. W tej chwili pokaże nam się kilka informacji na temat trwałego usunięcia konta. Zapoznajemy się z treścią i klikamy w pole „poinformuj nas o tym”.

PECECIK_1450099354__9xex8v.jpg

 

6. I nareszcie mamy to czego szukamy. Klikamy w opcję „Usuń moje konto”.

PECECIK_1450099839__6p3x09.jpg

 

7. Potem wpisujemy nasze hasło do konta i zaznaczamy wszystkie prawidłowe zdjęcia. Potwierdzamy, klikając w OK.

PECECIK_1450099895__6aq028.jpg

PECECIK_1450099931__sfvsrz.jpg

 

8. Konto zostało dezaktywowane i w ciągu 14 dni zostanie usunięte.

PECECIK_1450099974__4jtog7.jpg

 

 

I od teraz nasze życie staje się spokojniejsze... Jak widać, Facebook ukrył opcję usunięcia konta na tyle dobrze, że bez poradnika ani rusz.

Gdybyś się jednak rozmyślił i chciał konto przywrócić, to zwyczajnie zaloguj się na nie, wtedy pojawi się komunikat, w którym możesz anulować całą operację usuwania.

PECECIK_1450100034__b4o8l8.jpg

 


  • 4


#99648 Test monitora 27` - AOC i2769VM

Napisane przez Rafaello025 w 27 lipiec 2015 - 17:49

Witam wszystkich czytelników. Mam okazję testować drugi monitor w swoim życiu. Wychodzi na to, że pierwsza recenzja była zjadliwa :)Tym razem pod lupę wziąłem monitor LED, oparty na matrycy IPS - AOC i2769VM. Już wcześniej miałem do czynienia z mniejszymi panelami tego producenta i odczucia z użytkowania były pozytywne. Jak będzie tym razem? Przekonajmy się - zapraszam do lektury.
 
Na początek garść suchych informacji w postaci specyfikacji sprzętowej (całość znajdziecie TU):
 
Typ panelu: IPS
Rodzaj matrycy: Matowa (Anti-Glare)
Wielkość panelu: 27` / 68.6 cm
Współczynnik proporcji obrazu: 16:9
Jasność: 250 cd/m2
Współczynnik kontrastu (dynamiczny): 50000000:1
Kąt widzenia (w pionie/poziomie): 178o/178o
Czas reakcji: 5ms
Głośniki: TAK (2x 2 Watt)
Rozdzielczość maksymalna: 1920x1080 – 60 Hz
Złącza: D-Sub, 2x HDMI (w tym 1x MHL), Display Port, 1 wyjście słuchawkowe, 1 wyjście audio.
Dołączone akcesoria: kabel zasilający, kabel audio, kabel HDMI i VGA, płyta CD ze sterownikami.
 
PECECIK_1438014030__1_wyposazenie.jpg
 
Rozpakowanie i pierwsze oględziny.
 
Opakowanie monitora utrzymane jest w ciekawej stylistyce. Połączenie kolorów (szarego, niebieskiego, fioletowego i czarnego), rozmieszczenie napisów, grafik charakteryzujących ten model wywołuje pozytywne odczucia. Pokaż więc kotku, co masz w środku. Panel był zabezpieczony cienką pianką oraz dwiema połówkami styropianu. Tylko ekstremalnie złe obchodzenie się z opakowaniem mogłoby doprowadzić do uszkodzenia sprzętu.
 
PECECIK_1438014059__2_opakowanie.jpg

PECECIK_1438014115__3_opakowanie.jpg
 
PECECIK_1438014146__4_opakowanie.jpg
 
Przód (a dokładniej dolna ramka i górna część podstawy) jest wykonany z matowego, srebrnego plastiku. Na środku widnieje błyszczące, srebrne logo producenta. Boczne i górna ramka/-i są integralną częścią matrycy, stąd też są matowe. Ich szerokość wynosi ok. 11mm (czyli są dość cienkie). Dlatego model ten mogę polecić osobom, które chcą korzystać z technologii Eyefinity / nVidia Surround.

PECECIK_1438014199__5_przod.jpg
 
Tył natomiast jest wykonany w większości z plastiku imitującego szczotkowane aluminium. Niestety w większości, a nie w całości. Górna część jest wykonana z połyskliwego (tzw. fortepianowego) plastiku (przez co widać odbicie mojej osoby; pozwoliłem sobie nie odklejać fabrycznej folii z jego powierzchni), gdzie znajdziemy wytłoczone logo producenta. Monitor posiada otwory do montażu ściennego VESA.
 
PECECIK_1438014241__6_tyl.jpg
 
AOC i2769VM wyposażony jest w następujące złącza: 2x HDMI (1x MHL), D-Sub (VGA), Display Port, wejście na słuchawki, wejście audio, gniazdo zasilania (które widać na wcześniejszym zdjęciu).
 
PECECIK_1438014282__7_wejscia.jpg
 
Od góry i od dołu widać otwory, które zapewniają wentylację oraz wydobywanie się dźwięku. Jeśli już jesteśmy przy dźwięku, to napiszę o nim parę słów. Dźwięk idzie do monitora przez HDMI. Jakość? Przeciętna, co by nie powiedzieć, że słaba. Oczywiście nie wymagałem cudów, ale głośniki w smartfonach oferują podobną jakość (a może i nawet lepszą). Dźwięk nie jest czysty, poszczególne partie dźwięków nakładają się na siebie (zalatuje odrobinę pogłosem), o przytłumionym basie nie wspomnę. Do oglądania jakichś filmików na YT się nadadzą. Do muzyki i filmów - nie.
 
PECECIK_1438014311__8_otwory_went.jpg
 
Monitor spoczywa na owalnej podstawce, którą mocuje się do panelu za pomocą śrubki. Trzeba pochwalić producenta za to rozwiązanie (w moim Asusie VS229HV podstawkę montuje się niestety na zatrzask). Sama jakość podstawki jest dość dobra (mając na uwadze jak to wygląda w konkurencyjnych modelach). Panel na niej spoczywający sprawia wrażenie stabilnego. Oczywiście przy większym szturchnięciu monitor lekko się chybocze, ale szybko wychodzi z drgań. Panel możemy regulować  w pionie w zakresie -5 stopni do 23 stopni.
 
Przyciski sterujące (mechaniczne, nie dotykowe) umieszczone są od spodu, w dolnej, prawej krawędzi. Rozmieszczone są w dobrej odległości, więc nie ma szans na przypadkowe wciśnięcie przycisku obok. Szkoda tylko, że w trakcie poruszania się po Menu legenda się nie podświetla. Dioda sygnalizująca pracę monitora świeci na zielono, zaś w stanie czuwania na pomarańczowo.
 
PECECIK_1438014359__9_przyciski.jpg
 
Co oferuje Menu?
 
Menu oferuje dosyć sporo ustawień. Można się nimi trochę pobawić i dostosować monitor do własnych potrzeb. Po kolei omówię poszczególne ustawienia.
 
1. Luminacja - tutaj mamy możliwość ustawienia kontrastu, jasności, trybu wyświetlania obrazu (do wyboru tryby: standard, tekst, internet, gra, film, sport), 3 ustawienia Gammy, DCR (współczynnik dynamicznego kontrastu – automatycznie reguluje jasność ekranu, aby uzyskać jak największą głębie ciemnych kolorów), Overdrive (funkcja dla graczy, 4 stopniowa, która ma za zadanie skrócić czas reakcji i tym samym wyeliminować efekt smużenia), DPS (dynamiczne oszczędzanie energii).
 
PECECIK_1438014396__10_luminacja.jpg
 
2. Ustawienia obrazu - niedostępne.
 
3. Ustawienia kolorów - tutaj możemy zmienić temperaturę barw (normalne, ciepłe, zimne, RGB, użytkownika). Tryb DCB (dynamiczne wzmocnienie kolorów) oferuje 5 trybów poprawienia kolorów: pełne poprawienie, naturalny odcień skóry, zielone pole, niebieskie niebo i automatyczne wykrywanie. Poniżej opcja demonstracyjnego pokazania jak działa owy tryb DCB (dzieli obraz na dwie połówki, jedna zostaje nie ruszona, druga po poprawie obrazu).
 
PECECIK_1438014494__11_ust_kolorow.jpg
 
4. Wzmocnienie obrazu - tutaj mamy możliwość ustawienia "jasnej ramki", tzn. dany fragment obrazu (jak wielki to zależy od ustawień "rozmiaru ramki") będzie wyświetlany wg własnych ustawień (możemy zmienić jasność, kontrast) i w ustalonej pozycji.
 
PECECIK_1438014555__12_wzmocnienie_obraz
 
5. Ustawienia OSD - język (mamy do wyboru kilka w tym język polski), czas zakończenia (w sekundach, ustawiamy jak długo będzie wyświetlane menu ustawień), pozycja (w jakim miejscu ma znajdować się ramka z ustawieniami), przezroczystość ramki menu, przerwa (taki bajer, który ma rzekomo co godzinę przypominać, aby zrobić sobie przerwę od komputera).
 
PECECIK_1438014576__13_ust_osd.jpg
 
6. Ekstra - wybór wejścia za pomocą którego monitor podłączony jest komputera (do wyboru: automatyczna, D-Sub, HDMI1/MHL, HDMI2, DP (Display Port), timer wyłączenia zasilania, DDC/CI (tak lub nie - rzekomo dzięki tej opcji użytkownik może korzystać z oprogramowania do zmiany parametrów monitora w znacznie szerszym stopniu, niż oferuje mu to wbudowany w urządzenie panel sterujący - źródło benchmark.pl), reset - resetuje ustawienia przez nas wprowadzone.
 
PECECIK_1438014600__14_ekstra.jpg
 
7. Zakończ - wychodzimy z ustawień menu.
 
Parę słów na temat softu producenta.
 
Sterować monitorem możemy również z poziomu systemu operacyjnego za pomocą dołączonego przez producenta oprogramowania i-Menu. Soft jest bardzo prosty w obsłudze (to z pewnością zaleta), ale przez to wygląda dość archaicznie. i-Menu jest pozbawione kilku ustawień, których możemy dokonać z poziomu monitora.
 
PECECIK_1438014629__15_imenu.jpg
 
Kolejnym ciekawym programem jest Screen+. Do czego on służy zobaczycie z poniższego video:
 

 
Program e-saver pozwala nam zarządzać zasilaniem monitora (tzn. po jakim czasie ma zostać wyłączony), w kilku stadiach: kiedy komputer jest włączony/działa, kiedy komputer jest wyłączony, uśpiony bądź aktywny jest wygaszacz ekranu.
 
PECECIK_1438014700__16_esaver.jpg
 
Rzućmy okiem na obraz.
 
Po włączeniu monitora kopara mi opadła (nie, nie jest to artykuł sponsorowany, po prostu to moje subiektywne odczucia). Dodam, że na starcie jeszcze nie grzebałem w ustawieniach (zresztą, zwykły zjadacz chleba, który nie będzie go wykorzystywał do obróbki grafiki spokojnie może pracować na proponowanych przez producenta trybach pracy, ewentualnie z indywidualną drobną korektą obrazu pod siebie). Jakość obrazu jest bardzo dobra. Kolory, ich głębia, kontrast, kąty widzenia – bajka. Nawet przechadzający się domownicy kątem oka zerkając wpadali w mały zachwyt :D
 
W dzień wygląda to mniej więcej tak:
 
Z przodu
 
PECECIK_1438014735__17_przod.jpg
 
Z góry
 
PECECIK_1438015155__18_od_gory.jpg
 
Od dołu
 
PECECIK_1438015186__19_od_dolu.jpg
 
Z lewej strony (trochę dałem ciała, bo pod światło robiłem fotkę)
 
PECECIK_1438015222__20_z_lewej.jpg
 
Z prawej strony (tak powinno wyglądać ujęcie z lewej strony)
 
PECECIK_1438015255__21_z_prawej.jpg
 
Kolejna porcja zdjęć, tym razem z ciemnego pomieszczenia.  Chyba te fotki najbardziej oddadzą, to co widzimy w realu (acz przypominam, to tylko zdjęcia, więc w 100% nie oddają rzeczywistości).
 
Z przodu
 
PECECIK_1438015288__22_z_przodu_noc.jpg
 
Z prawej strony
 
PECECIK_1438015328__23_z_prawej_noc.jpg
 
Z lewej strony
 
PECECIK_1438015355__24_z_lewej_noc.jpg
 
Od dołu
 
PECECIK_1438015387__25_od_dolu_noc.jpg
 
Czy AOC i2769VM cierpi na Backlight Bleeding (tzw. srebrzenie)? Gdy patrzymy centralnie na monitor, to nie wygląda to najgorzej. Srebrna poświata najmocniej widoczna jest w lewym, dolnym rogu. Co innego, gdy spojrzymy z innego kąta, wtedy robi się mniej przyjemnie. Na potwierdzenie moich słów fotki:
 
Widok z przodu
 
PECECIK_1438015408__26_srebrzenie.jpg
 
Z boku (z tego ujęcia nawet widać, że srebrzenie wchodzi w odcień pomarańczy)
 
PECECIK_1438015432__27_srebrzenie.jpg
 
No i wisienka na torcie, ujęcie z góry
 
PECECIK_1438015457__28_srebrzenie.jpg
 
Mały dramacik, ale dużo modeli opartych na IPS`ie w mniejszym lub większym stopniu zmaga się z tym problemem.
 
Dorzucam jeszcze fotki geometrii obrazu i gradientu.
 
PECECIK_1438015491__29_geometria.jpg
 
PECECIK_1438015520__30_gradient.jpg
 
Co z czasem reakcji?
 
Do sprawdzenia efektu smużenia wykorzystałem mały sofcik – PixPerAn. Oto efekty testów (bez włączonej funkcji Overdrive; z włączoną opcją większych różnic w teście nie dostrzegłem):
 
Prędkość samochodu x1
 
PECECIK_1438015556__x1.jpg
 
x5
 
PECECIK_1438015578__x5.jpg
 
x10
 
PECECIK_1438015596__x10.jpg
 
x16
 
PECECIK_1438015614__x16.jpg
 
Szału nie ma, matryce IPS słyną z nieco gorszych czasów reakcji niż ma to miejsce w przypadku TN`ek. Uważam jednak, że na tego typu sprzęcie można śmiało pograć w dynamiczne gry. Osoby lubiące pogierzyć  â€“ nie lękajcie się!
 
Krótkie podsumowanie.
 
Model ten już możemy nabyć za ok. 950 zł, czyli za przyzwoite pieniądze (ani drogo, ani tanio). Proponowałbym go osobom, które pracują w odległości co najmniej metra od monitora. Przeznaczenie? Do typowo domowego użytku, wliczając amatorską zabawę z grafiką.
 
+ wygląd
+ cena
+ długość gwarancji (36 miesięcy)
+ stabilna podstawka
+ dołączone wyposażenie
+ kąty widzenia
+ jakość obrazu
 
+/- czas reakcji
+/- liczba ustawień
 
- niektóre połyskliwe elementy monitora
- brak podświetlenia legendy menu
- jakość dźwięku (głośników)
- dający się we znaki efekt srebrzenia

 

Dziękuję portalowi pcelite.pl i firmie AOC za możliwość przetestowania tego sprzętu :)


  • 3


#98878 Komputer składany vs Gotowiec - czyli dlaczego nie warto kupować gotowych kom...

Napisane przez Rafaello025 w 09 lipiec 2015 - 10:17

Pozwolę sobie dopisać rozwinięcie powyższego poradnika stworzonego przez Radeonskiego :)

 

-------------

 

Jako, że z sieci zniknęła strona internetowa (której byłem współautorem, jeśli chodzi o znajdującą się tam treść), spełniająca ważną misję – przestrzegania przed zakupem gotowych zestawów komputerowych (w skrócie: gotowców), toteż postanowiłem odkurzyć ten poradnik dla potomnych. Postaram się, aby był lekki w odbiorze, uczulił Was na pewne sprawy.

W kilku punktach pokrótce opiszę, dlaczego nie warto kupować gotowych zestawów, których od groma znajdziecie w serwisach aukcyjnych, stacjonarnych marketach itd.

Komputer składa się z kilku podzespołów, każdy jego element odgrywa ważną rolę. Stąd też, każdy element tej układanki musi być odpowiednio dobrany, co przełoży się na wydajność, jakość, stabilność PC`ta czyli Twoje zadowolenie.

Dlaczego te "gotowce" są takie złe, czym sobie zasłużyły na ten poradnik? Jak się uchronić przed zakupem (nie bójmy się użyć tego określenia) bubla? A więc po kolei.

Na początek pokażę Wam przykładowo opisane specyfikacje komputerów (z losowo wybranych aukcji; powiększ klikając na foto):

Przechwytywanie.JPG

Przechwytywanie1.JPG


1. Procesor - tu na pozór sprzedawcy próbują podkreślić z jakim hiper, ultra wydajnym procesorem mamy do czynienia. Mamią Nas cyferkami - jakiego to taktowania on nie ma, ile rdzeni on nie widział, a do tego jeszcze dochodzi wielkość pamięci podręcznej (tzw. cache) - normalnie pełen odlot. Niestety, w większości przypadków mija się to z prawdą. Na wydajność procesora składa się zbyt wiele czynników, aby tak marginalnie podchodzić do sprawy. Oczywiście, taktowanie, ilość rdzeni czy pamięci cache są istotne, ale sugerowanie się wyłącznie cyferkami mija się z celem. Nie raz, nie dwa, zdarzy się, że procesor dwurdzeniowy (dla przykładu weźmy Core i3 4150 3,5 GHz) okaże się lepszą inwestycją od czterordzeniowego (dla zachowania proporcji cenowej - FX 4300 3,8 GHz). Procesor to jeden z kluczowych podzespołów. Przy jego wyborze musimy się  zastanowić do czego w głównej mierze będzie Nam służyć PC`et.  Dla zobrazowania: komputer  przeznaczony do korzystania z Internetu, słuchania muzyki, oglądania filmów (czyli de facto mało wymagających spraw) nie musi posiadać bardzo wydajnego (a co za tym idzie drogiego) procesora.

Ważne:

Taktowania się nie sumuje, tzn. mamy procesor 4-rdzeniowy, każdy rdzeń pracuje z taktowaniem 3 GHz, a więc nie jesteśmy posiadaczami procesora o taktowaniu 12 GHz (4 rdzenie x 3 GHz). Łopatologicznie: procesor określmy jako zespół / team pracowników, którzy mają do wykonania złożone zadanie. Każdy z pracowników (rdzeni) ma do wykonania inną czynność, która składa się na cały proces realizacji zadania. Tak to wygląda w praktyce. Z rdzeniami wiąże się  "wielowątkowość" (posłużę się Intelowską terminologią “Hyper Threading", w skrócie HT). Łopatologicznie (będę często korzystać z tego określenia smile.png): mamy procesor 2 - rdzeniowy z technologią HT, czyli 1 rdzeń może wykonywać dwa zadania jednocześnie (2 rdzenie - 4 obsługiwane wątki / zadania). Na koniec dodam, że występują modele z odblokowanym mnożnikiem (procesory Intela mają literkę "K" w nazwie, np. Core i5 4670K) przeznaczone do podkręcania, jak i zablokowanym.

2. Płyta główna - na ogół sprzedawcy ładują do komputerów budżetowe modele. Czyli na tym podzespole starają się przyoszczędzić. O ile w tańszych jednostkach wybór ten nie dziwi, o tyle w droższych komputerach wywołuje mieszane uczucia. Skupmy się więc na tym drugim przypadku. Tania płyta główna na ogół ma okrojony rozmiar (np. mATX - mikro ATX zamiast w pełnowymiarowego ATX), co rzutuje na mniejszą ilość złącz, portów, gniazd, a to się przekłada na (ograniczone) możliwości rozbudowy PC`ta w przyszłości. Do tego dodajmy słabszą jakość użytych komponentów do produkcji, słabo rozbudowaną i chłodzoną sekcję zasilania procesora (ma spore znaczenie dla overclokerów tj. osób podkręcających procesor), czy chociażby design płyty głównej. Warto zwrócić uwagę również na jakim chipsecie stoi płyta główna, np. (teoretycznie) na płycie głównej opartej na chipsecie H81 nie podkręcimy procesora, za to na Z87/Z97 już tak. Niektóre kwestie mogą wydawać się pogmatwane, nie będę tu tłumaczyć pewnych spraw na kilku stronach. Od tego są portale, fora komputerowe, m.in. nasze.

Ważne:

W specyfikacji komputera musi być podana marka i model płyty głównej. Brak takiej informacji jest jasnym sygnałem, omijaj ten produkt z daleka. Sprzedawcy często pomijają konkretną nazwę marki i modelu płyty głównej, za to chętnie karmią Nas oklepanymi frazesami w stylu: ultra wydajna płyta główna, uznanego producenta, płyta główna bardzo dobrej jakości, wykonana z najlepszej jakości komponentów. Prawda, że te hasełka ładnie brzmią?  Szkoda tylko, że nie ma to nic wspólnego z prawdą.

3. Pamięć ram - obecnie standardem są moduły DDR3 (niebawem nastąpi przeskok na efektywniejsze moduły DDR4, które są już w sprzedaży) z taktowaniem od 1333 MHz wzwyż. Patrząc na dzisiejsze ceny, optymalnym wyborem są kości o taktowaniu 1600 MHz. Na bardziej wymagających użytkowników czekają kości z wyższym taktowaniem. Standardowe napięcie wynosi 1,5 V (im niższe tym lepiej, zdarzają się modele z napięciem 1,35 V). Opóźnienia (czas dostępu; CAS Latency w skrócie CL) wahają się w przedziale 9-11, tu różnic w wydajności nie zauważymy pomiędzy modułami CL9, a CL11.

Uwagi:

Nawet jeśli sprzedawcy wcisną nam najtańsze kości ram, to za bardzo na tym nie ucierpimy. Oczywiście takie moduły mogą ulec szybciej awarii, niemniej  jednak ten podzespół sam z siebie nie ulega za często uszkodzeniom. Mimo wszystko warto zaopatrzyć się w pamięci sprawdzonego producenta: A-Data, Corsair, Crucial, Goodram, Geil, G. Skill, Kingston, Patriot (najbardziej popularne na polskim rynku).

4. Dyski twarde - możemy podzielić na HDD i SSD. Zarówno jak w przypadku płyt głównych, czy też pamięci ram, sprzedawcy migają się z podawaniem marki, modelu dysku. Często w opisie produktu znajdziecie jedynie: Dysk twardy SATA3 1000 GB 32 mb cache. Znowu bez konkretów, więc po raz kolejny przypomnę - omijaj taką ofertę z daleka. Od dysku każdy wymaga szybkiego działania, długiego, bezproblemowego przechowywania danych / plików. Marka ma znaczenie, ale większą uwagę warto poświęcić konkretnym modelom. Nie na zasadzie: dyski marki X są badziewne, a marki Y bardzo dobre. Każdy producent w swojej ofercie ma lepsze i gorsze produkty. Obecnym standardem jest interfejs Serial ATA 3 (w skrócie: SATA3), który zapewnia największą przepustowość w transmisji danych. W gotowcach często idzie spotkać leżaki magazynowe oparte na interfejsie SATA2. Prędkość obrotowa talerzy waha się pomiędzy 5400-10000 obr/min (im szybszy, tym wydajniejszy). Najczęściej spotykamy dyski z prędkością obrotową 7200 obr/min i w takie też warto inwestować.

Dyski talerzowe (HDD) są od dawna powszechnie stosowane. Są względnie tanie i oferują dużą pojemność, za to nie grzeszą szybkością odczytu / zapisu danych jak i bezawaryjnością. Ich następcą są dyski SSD (oparte na pamięci flash), sporo droższe od HDD, za to odznaczające się dużo szybszą pracą, mniejszą awaryjnością, niższą temp. i kulturą pracy. W tańszych komputerach zakup dysku SSD mija się z celem, za to w droższych konfiguracjach uznaje się już za standard. Podział wygląda wtedy mniej więcej tak: HDD służy nam jako magazyn danych (czyli przechowujemy tam filmy, muzykę, zdjęcia itp.), a SSD jako dysk wiodący, na którym mamy zainstalowany system operacyjny, dodatkowe oprogramowanie, ewentualnie jakieś gry (wg własnego widzimisię).

5. Karta graficzna - jak wiadomo, służy do wyświetlania obrazu (a raczej jego generowania, bo obraz wyświetla monitor). Wybór dobrej karty powinien być priorytetem dla osób lubiących pograć w gierki, jak i dla zajmujących się obróbką zdjęć, video, projektowaniem 2D/3D. Mało wymagającym użytkownikom wystarczy zintegrowany układ graficzny, zaimplementowany w procesor (duża liczba procesorów posiada obecnie zintegrowaną kartę graficzną). Skupmy się więc na wymagających użytkownikach. Przyglądamy się ofercie, a tam znowu atakują Nas slogany typu: najnowsza karta graficzna, idealna do gier, rewelacyjnie mocna karta graficzna, która poradzi sobie z każdą grą. Wszystko opatrzone dodatkowo cyferkami, które mają robić na nas wrażenie. To teraz czas na wyjaśnienie:

Ilość pamięci video - teoretycznie im więcej tym lepiej, ale nie jest ona wyznacznikiem wydajności. Posłużę się nieco starszym przykładem. Mianowicie: mamy do wyboru dwie kart graficzne AMD (dawniej ATI) Radeon HD 4670 512 mb DDR3 oraz nVidia GeForce 9500 GT 1024 mb DDR2. I co teraz? Która lepsza? Którą byście wybrali? Nie zdziwię się jeżeli wskazaliście na kartę GeForce`a, która posiada więcej pamięci video (1024 mb). Niestety, wydajniejszą kartą jest HD 4670 512 mb. Albo weźmy z fotki wyżej GeForce`a GT 740 2 GB DDR5 vs. AMD HD 7770 1 GB DDR5. Ta sama historia co wcześniej (lepszy jest Radeon). Dlaczego? Patrz niżej.

Rodzaj pamięci video - analogicznie jak w przypadku pamięci ram, tj. GDDR, GDDR2, GDDR3, GDDR4 czy też GDDR5 (od razu uprzedzam, że pamięć ram nie ma żadnego związku z pamięcią karty graficznej, czyli możemy posiadać pamięć ram DDR2, a kartę graficzną wyposażoną w pamięć GDDR5). Nowszy standard zapewnia szybszą przepustowość danych, co wpływa na wydajność układu graficznego.

Magistrala pamięci (szyna danych) - szyna po której przesyłane są dane. Szerokość magistrali wyrażona jest w bitach. Im szersza, tym więcej może przesłać danych, czyli pośrednio wpływa na wydajność karty graficznej. I tutaj pojawia się ale... Weźmy GeForce`a 9800 GT (256 bit) i Radeona HD 5770 (128 bit). Znowu na logikę wychodzi, że lepszym wyborem będzie GeForce. Niestety, znowu pudło.

Jak widać, nie warto brać za wyznacznik wydajności karty suchych cyferek. Najlepiej poszukać w sieci (portale, fora) informacji na temat danej karty. Testów, recenzji, rzetelnych opinii.

Rodzaj chłodzenia - referencyjne lub niereferencyjne. Produkcją procesorów graficznych zajmuje się nVidia i AMD. Zajmują się również m.in. opracowywaniem systemu chłodzenia karty graficznej. Karty z takowym chłodzeniem nazywane są potocznie referentami. Napiszę tak: te układy chłodzenia są takie sobie. Tzn. średnio radzą sobie z odprowadzaniem ciepła, a kultura pracy (głośność) pozostawia wiele do życzenia.
Chłodzenie niereferencyjne opracowywane są przez producentów kart graficznych (AMD i nVidia dostarcza procesory graficzne), np. Asus, MSI, Gigabyte, Palit, Zotac itd. Karty te mniej się grzeją od wersji referencyjnych, są cichsze, zwykle kosztują ok. 50-100 zł więcej, ale warto dopłacić te "parę" złotych.

6. Napęd optyczny - w sprzedaży znajdziemy zwykłe nagrywarki CD/DVD, jak i napędy Blu-Ray (do odczytu / zapisu płyt Blu-Ray). Przeciętnemu użytkownikowi wystarczy zwykły napęd. Czego byśmy nie wybrali i tak powinno bezproblemowo odtwarzać, nagrywać płyty. Nośnik danych jakim jest płyta CD/DVD z każdym dniem traci na popularności, na rzecz pamięci flash (pendrive, karty SD). Dlatego też warto pomyśleć nad zakupem czytnika kart SD.

7. Obudowa komputerowa - jej główne zadanie to utrzymywanie przymocowanych podzespołów. Dobra obudowa powinna być przestronna (dobrze zaprojektowana, ma to wpływ m.in. na obieg powietrza w obudowie), solidnie wykonana (dobrze spasowane elementy, odznaczające się wysoką jakością), posiadać odpowiednią ilość złącz na przednim panelu. Najlepiej, żeby wspierała długie karty graficzne, wyższe coolery (chłodzenie procesora), oferowała montaż kilku wentylatorów (a jak ma już fabrycznie zamontowane to ekstra). Im droższa obudowa tym lepiej wykonana, więcej oferuje użytkownikowi, jest z reguły ładniejsza.

Ważne:

W gotowcach na ogół oferują chińskie tandety (inna sprawa, że wszystko jest teraz z Chin;)), z bajeranckimi wyświetlaczami, które pokazują temp. i inne cuda na kiju. Ładnie wyglądające tylko na zdjęciach. Dokonując wyboru oprócz ceny czy wyglądu kierujmy się solidnością wykonania, dodatkowym wyposażeniem (wcześniej wspomniane wentylatory), czy zapewnia kompatybilność z resztą podzespołów (tj. czy wszystko się zmieści do środka).

8. Zasilacz - jeden z ważniejszych podzespołów, często lekceważony przez użytkowników. Sporo osób porównuje zasilacz do serca człowieka. Od jego jakości zależy stabilność i żywot naszego PC`ta. W sieci spokojnie znajdziecie listę NIEPOLECANYCH zasilaczy, które trzeba omijać szerokim łukiem. Złe zasilacze odznaczają się niestabilnymi napięciami, niską sprawnością, szereg zabezpieczeń jest chyba wymieniony tylko na naklejce, generalnie obraz nędzy i rozpaczy. Te czynniki mogą przysporzyć nam niepotrzebnych problemów. Od pokazywania się BSOD`ów, poprzez restarty, a kończąc nawet na spaleniu samego zasilacza (bądź innych podzespołów). Naprawdę nie warto ryzykować wink.png

Sprzedawcy w większości przypadków wciskają tzw. no-name (czyli złe zasilacze), które scharakteryzowałem wyżej. Specjalnie unikają (po raz enty) konkretów i ograniczają się zwykle do napisania: ultra cichy, wydajny zasilacz o mocy 700 W. Czasem jeszcze w kilku zdaniach wcisną kit typu: słabszy zasilacz, np. o mocy 500 W może wyrządzić krzywdę Twojemu komputerowi. Kłamliwa papka.  Ten ultra cichy zasilacz o mocy 700 W być może ma na kluczowej linii +12V jakieś 400-500 W, co jest kompromitującym wynikiem, ale czego oczekiwać od słabego zasilacza? Markowy zasilacz o mocy załóżmy 500 W potrafi mieć na linii +12 ok. 410 W i więcej. Czyli jak widzimy nie potrzebujemy ultrabubla o mocy 700 W, wystarczy porządny zasilacz o mocy 500 W.


Pozostałe luźne wnioski i uwagi:

Jeśli sprzedawca nie podaje konkretnych nazw oferowanych produktów, to nigdy nie sugerujcie się zdjęciami znajdującymi się na aukcji. Jeśli przykładowo na zdjęciu jest płyta marki Asus, a w opisie nie ma o tym wzmianki, to nie zdziwcie się, jeśli otrzymacie zupełnie inny model płyty głównej. Analogicznie wygląda sprawa z pozostałymi podzespołami.

Pamiętaj, że nie znając się na komputerach, nie stoisz na przegranej pozycji w walce z nieuczciwymi sprzedawcami. Rzetelną pomoc uzyskasz na porządnych forach komputerowych, m.in. u Nas. Wystarczy tylko założyć konto i temat, 2-3 minuty roboty, które mogą uchronić Ciebie przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

 

POLECANE ZESTAWY KOMPUTEROWE

 

@ Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie / Rozpowszechnianie bez zgody administracji pececik.com oraz autora zabronione!


  • 3


#94366 Pomoc w składaniu kompa

Napisane przez jacek.f w 12 kwiecień 2014 - 22:17

tu masz bez oc - http://www.morele.ne...ry/info/r2tzpv/ karte zostawisz narazie, nie ma po co kupować


  • 3


#94080 [PORADNIK] Iphone Jailbreak iOS - odcinek 2, czyli jak to zrobić?

Napisane przez mzajecki w 28 marzec 2014 - 17:10

Na jakich iUrządzeniach da się przeprowadzić jailbrake? Odpowiedź jest prosta - na każdych. Na wszystkich urządzeniach z systemem iOS da się zrobić jailbreak, wyjątkami są niektóre starsze wersje oraz czasem te najnowsze. Procedura łamania urządzenia jest niezwylke prosta, lecz w zależnści od modelu i wersji iOS przeprowadza się ją inaczej. W tym poradniku opiszę jak wykonać tą procedurę na iPhone 3GS z iOS 6.1.3, a w kolejnym odcinku na iPodzie touch 4 generacji. 
 
Zaczynamy, czyli co będzie potrzebne?
- komputer z Windows (MacOS też się nada, lecz ja robię na windowsie)
- iUrządzenie (w tym przypadku iPhone 3GS z nowym bootloaderem)
- najlepiej oryginalny iKabel
- trochę czasu i cierpliwości
- program RedSn0w w najnowszej wersji http://www.dobreprog...dows,16492.html
- zainstalowane iTunes
- plik .ipsw z iOS 6.0.0 (nie iOS 6.1.3!!!) dla iPhone 3GS
 
Jak to zrobić?
1. Pobierz redsn0w i wypakuj go do osobnego folderu
2. Uruchom go i kliknij extras
3. Naciśnij select IPSW i wybierz ten z iOS 6.0.0 dla 3GS
4. Następnie przejdź do ekranu głównego redsn0w i kliknij Jailbreak
5. Wyłącz iPhone, podłącz kabel i naciśnij next
6. Pojawią się instrukcje jak wejść w tryb DFU - po poprawnym wejściu redsn0w sam zacznie procedurę (po chwili pojawi się obrazek z ananasem)
7. UWAGA! Cały proces może trwać nawet do 1 GODZINY!!! W żadnym wypadku nie wyłączać urządzenia!!
8. Aktualnie masz jailbreak w wersji tethered, czyli po każdym reboocie iUrządzenia musisz podpiąć do kompa i uruchomić za pomocą redsn0w.
9. Aby się tego pozbyć, odpal cydię na 3GS i wyszukaj posixspwn - zainstaluj
10. Od tej pory masz pełnego jailbreak'a - nawet reboot go nie zniszczy!
 
W razie problemów czy niejasności pisać!!!
  • 3


#91581 [PORADNIK] Zamulanie komputera. Proste kroki jak przywrócić sprawność.

Napisane przez Radeonski w 13 styczeń 2014 - 10:29

Wiele osób, w tym również Ty, nie zdajesz sobie sprawy ile zagrożeń i wirusów przedostaje się do Twojego komputera podczas zwykłego przeglądania Internetu. Częstą awarią jest "zamulanie internetu", nie działające strony internetowe lub też bardzo powolna praca komputera. Pokażę Ci w prosty sposób jak "wyczyścić" Twój komputer i przywrócić jego sprawną i szybką pracę

 

1. Oczyszczanie dysku z wirusów.

Posłuży Ci do tego program Malwarebytes Antimalware, który możesz pobrać stąd: http://www.malwarebytes.org/free/

Program usuwa wirusy, trojany, robaki i inne aplikacje szpiegowskie.

Po instalacji program automatycznie się aktualizuje i będzie gotowy do działania.

Oferuje on 3 typy skanowania szybkie, pełne i błyskawiczne.

Zalecam uruchomić skanowanie pełne i uzbroić się w cierpliwość.

Po skanowaniu wystarczy usunąć zaznaczone elementy.

 

2. Oczyszczanie dysku ze zbędnych plików.

Tu możesz posłużyć się darmowym i prostym programem CCleaner.

Pobierz go stąd: http://www.piriform....leaner/download

Program ma dość intuicyjną obsługę i w prosty i szybki sposób usuniesz za jego pomocą zbędne pliki pozostawione przez programy oraz zbędne wpisy w rejestrze.

 

3. Oczyszczanie adware, reklam.

Program Adwcleaner pobierzesz stąd: http://adwcleaner.pl

Tu również dość intuicyjna obsługa. Po chwili skanowania mamy wyniki, które możemy usunąć.

 

Aby utrzymać system w dobrym stanie  możesz przeprowadzać powyższe czynności raz w miesiącu. Dzięki tym czynnościom komputer i internet będą działać szybko i stabilnie. 


  • 3


#91011 Składanie nowego komputera czy ulepszenie starego ?

Napisane przez Kapioli w 04 styczeń 2014 - 19:41

Jak do tej pory nie zszedłem z jakości grafiki poniżej "średnich" ustawien - Far Cry 3, AC 3. A większość jeszcze chodzi na maksymalnych :) Najgorzej nie jest, ale wiem, że już pora myśleć nad nowym sprzętem. Dzieki wielkie za pomoc, jak będę miał jeszcze jakies wątpliwości odezwe się w temacie :)

Swietne forum, będę polecal komu tylko będę mogl. Oby tak dalej ! 


  • 3


#89893 [PORADNIK] GT-I9070 - Jak zaflashować SGS Advance?

Napisane przez mzajecki w 30 listopad 2013 - 11:27

W tym poradniku pokaże jak wgrać system android w wersji 4.1.2 od samsunga bez brandu (czyli syfu operatora).
 
Potrzebne rzeczy:
-SYSTEM
-ODIN (samsungowski program do wgrywania)
-Samsung Kies (on zainstaluje sterowniki), do pobrania ze strony samsunga
-GT-I9070
-kabel USB
-nerwy :D
 
UWAGA! BYĆ MOŻE WSZYSTKIE DANE ZOSTANĄ WYMAZANE! ZALECAM BACKUP!
* oznacza dowolny tekst lub numer
 
Zaczynamy:
1. Pobieramy wszystko co trzeba
2. Instalujemy KIES'a (polecam restart kompa po inatalacji)
3. Odina i system rozpakowujemy do jakiegoś folderu
4. Przez menedżer zadań zabijamy WSZYSTKIE procesy KIES'a
5. Uruchamiamy odina
6. Naciskamy PDA i wybieramy plik systemu (zapewne będzie 1 plik, lecz jeśli więcej to piszcie)
7. Upewniamy się że zaznaczone są TYLKO f. reset time oraz auto reboot.
8. Wyłączamy telefon, przytrzymujemy HOME, VOL- i POWER aż pojawi się ekran z żółtym trójkątem
9. Naciskamy 1 raz guzik zgłaśniania
10. Podłączamy telefon do kompa - może się nic nie dziać przez chwilę, bo sterowniki są instalowane
11. W sekcji ID:COM w żółtym prostokącie powinien być napis COM*
12. Jeśli napis tej pojawił się, kilkamy START i nie dotykamy telefonu i komputera - czekamy aż fon sam się włączy
13. Po kilku minutach powinien pojawić się napis PASS w zielonym prostokącie a tel uruchomić się.
 
Jeśli tak się stało, gratuluję - masz nową wersją oprogramowania!
Jeśli nie, pisz w odpowiedziach.
 
NIE ODPOWIADAM ZA USZKODZENIA SPRZĘTU, ROZWODY LUB BÓLE KRĘGOSŁUPA! Robisz wszystko na własną odpowiedzialność.
  • 3


#114829 Nasze fotki

Napisane przez Rafaello025 w 08 sierpień 2017 - 23:32

#atencyjnyparapetmistrz, #udajezegram, #ukrytymarketing, #fotaznienacka

,

PECECIK_1502231513__20347978_18824105553


  • 3


#95594 Dota 2

Napisane przez Devzan w 21 lipiec 2014 - 12:22

Witam Was  :) Mamy już temat o Lolu (http://pececik.com/f...gue-of-legends/), więc czemu by nie miało być tematu o Docie, czyli odwiecznym rywalu LoLa. 

 

Nadmienię, że sam jestem nowicjuszem w Dota 2, a w Lola gram od roku, bardzo rzadko ostatnimi czasy. Dlatego też nie będzie to poradnik do gry, a tylko temat, który ma Wam pokrótce objaśnić czym jest ta gra. 

 

Podobnie jak LoL, Dota 2 (Defend of the Ancients 2), jest grą typu MOBA. Jest ona na platformie Steam, całkowicie ZA DARMO (są mikropłatności z portfela Steam), ponadto jest to gra firmy Valve, tak więc tej samej, która stworzyła Half-Life'a, czy samego Steama  :)

 

Wydawać by się mogło, że skoro to gra podobna do Lola, to gra się tak samo. Otóż nic bardziej mylnego! Jedyne co ich łączy, to to, że obie to w.w. "MOBA'y" (choć to termin stworzony przez LoLa, w Docie nazywa się to "ARTS", czyli action real time strategy). 

 

Jeśli ktoś nie wie, na czym polega gra MOBA, to wyjaśnię tutaj, na czym polega Dota 2. Omówię tutaj tylko podstawowy, najbardziej popularny rodzaj rozgrywki.

Gra rozgrywa się na dwie drużyny (frakcje): The Radiant (świetliści) i The Dire (mroczni), w każdej jest po 5 graczy. Każdy gracz wciela się w jakiegoś bohatera, który jest w puli gry. Bohaterowie dzielą się na wcześniej wymienione drużyny (frakcje) - każda ma swoich bohaterów. Ci od Swietlistych, kojarzą się z dobrem itp., zaś Ci Mroczni są, jak sama nazwa wskazuje, mroczni. Poza tym podziałem, istnieje jeszcze drugi, na atrybuty - Siła, Zręczność i Inteligencja. Zależnie od tego ktory jest wiodącym dla danego bohatera (np. magowie - Inteligencja, twardy osiłek - siła, zwinny zabójca - Zręczność). 

nbz1i8.png

 

Celem każdej drużyny jest zniszczenie tzw. Starożytnego (Ancient) tej drugiej drużyny, który znajduje się na drugim końcu mapy. By się do niego dostać, trzeba pokonać jedną z trzech linii - górną (top), środkową (middle, mid), dolną (bottom, bot). Na każdej linii znajdują się wieże (turrets, towers), które uniemożliwiają nam bezpośredni, frontalny atak na Starożytnego. Do tego, co parę sekund z koszarów (baracks, racks, raxx) wychodzą jednostki walczące, tzw. miniony (minions), które także musimy pokonać. Proces przejmowania linii, nazywamy pushowaniem (push). 

minimap.png

 

Teraz trochę o bohaterach. Każdy z nich ma poziom doświadczenia - zaczynamy z 1, maksymalny to 25. Z każdym poziomem dostajemy punkt, który możemy dodać w jedną z czterech umiejętności (niektóre postacie mają ich więcej), lub w atrybuty (podnosi to nasz atak, obronę itp.). Doświadczenie dostajemy za zabijanie minionów i przeciwników. 

W walce z przeciwnikami mają pomóc nam przedmioty - mamy 6 slotów na przedmioty, kupujemy je za pieniądze, które otrzymujemy za zabijanie przeciwnych bohaterów i minionów czy niszczenie turretów przeciwnika. 

 

2gshcnq.jpg

 

Myślę, że tyle wystarczy, jak na ogólne opisanie czym jest gra. Teraz, coś innego. Gracze LoLa raczej wiedzą wszystko, co jest powyżej napisane, jednakże specjalnie dla nich opiszę różnice, pomiędzy tymi grami.

W Docie:

- Można zabijać swoje miniony, by przeciwnik nie dostał za nie złota, a tylko połowę doświadczenia. Nazywa się to deny'owanie.

- Kurier - w Docie nie trzeba schodzić z linii, jeśli ktoś z drużyny kupił kuriera, można mu kazać kupić i przynieść nam przedmioty. Niestety przeciwnik może go zabić, ale nie otrzymuje on przedmiotów, które kurier miał przy sobie (na szczęście)

- W Docie tracimy złoto za śmierć (tzw. niepewne złoto)

- Można wykupić swój powrót do gry (czyli nie musimy czekać aż ożyjemy), kosztuje to nie mało złota, a także dostajemy karę, że nie otrzymujemy przez jakiś czas złota

- Nie ma tzw. czarów przywoływacza, ani szybkiego powrotu do bazy (trzeba z buta całą drogę, lub kupić teleporter).

- Nie ma limitu poziomu konta (w Lolu jest to 30)

- W Docie, gdy ktoś wyjdzie z gry, na jego miejsce wchodzi BOT, a cała reszta może wyjść z gry bez konsekwencji

- W Docie nie ma "poddania się", można co najwyżej opuścić grę

- Wieże (turrety) w Docie działają na innej zasadzie, ale to już bardziej skomplikowana sprawa

- Nie ma "run", "specjalizacji" - większy poziom konta nie daje żadnej przewagi samej w sobie

- Od razu mamy dostęp do wszystkich (nie dotyczy specjalnych trybów, które np. blokują niektóre postacie; a ponadto grając w The Radiant nie możemy grać postaciami dla The Dire) bohaterów

- Cykl dnia i nocy - zmienia się co 4 minuty. W nocy jest mniejsza widoczność, a niektóre postacie mają dodatkowe bonusy

 

To wszystkie różnice, które zauważyłem podczas mojego grania w Dotę 2, a grałem dopiero 28 godzin (wg Steama :D). 


  • 2


#90813 Komputer składany vs Gotowiec - czyli dlaczego nie warto kupować gotowych kom...

Napisane przez Radeonski w 02 styczeń 2014 - 13:43

Witam.

Postanowiłem napisać krótki poradnik w którym postaram się opisać i porównać komputery.

Jak wiemy serwisy aukcyjne, popularne markety kuszą nieraz ofertami tanich i dobrych komputerów do gier. Komputery z pozoru wydają się być dobre, wydajne lecz w rezultacie wcale tak nie jest.

 

Na pierwszy ogień komputer gotowy.

 

Przykładowy komputer znaleziony w popularnym markecie:

Płyta główna MSI H61M-P20 (G3)

Procesor Intel Core i5-3330

Pamięć ram 6 GB

Karta graficzna nVidia Geforce GT 610

Dysk Twardy 1 TB

Napęd optyczny DVD+/-RW

Zasilacz 420w

Obudowa FOXCONN TLM 107

 

Cena zestawu wynosi 1999zł

 

Płyta główna na najtańszym chipsecie, dość okrojony budżetowy model. Nie pozwoli na większą rozbudowę.

Procesor jest tutaj dobry, pozwala na komfortowe korzystanie z komputera oraz nowe gry.

Pamięć ram 6gb wystarczy do obecnych programów itp ale w opisie nie ma podanych żadnych informacji o producencie.

Karta graficzna jest w takich zestawach bolączką. Zwykle najtańszy model, często też przeładowany pamięcią tak aby optycznie skusić potencjalnego kupca.

Dysk pojemny lecz też nieznanego producenta.

Napęd optyczny jak wyżej też nieznany producent, nieznane parametry.

Zasilacz wisienka na torcie takich zestawów. W większości nich stosowany jest nie markowy lub tzw. no name czyli taki, który nie posiada podstawowych zabezpieczeń chroniących nasz sprzęt. Często "olewany" bo potencjalnie niema wpływu na działanie komputera.

Obudowa najtańsza, biurowa.

 

Komputer składany (własnoręcznie) w sklepie Techplanet.pl

Płyta główna MSI B85M-G43

Procesor Intel Core i3

Pamięć ram Goodram 8gb (2x4gb) 1333mhz

Sapphire Radeon R7 260x 2gb

WD Caviar Blue 500gb

Napęd optyczny Lite-On iHAS122-18

Zasilacz SilentiumPC Vero 500w

Obudowa SilentiumPC brutus M23

 

Cena zestawu (na dzień obecny) wynosi 2011zł

 

Płyta główna pozwalająca na rozbudowę, dobrze wyposażona.

Procesor 4 generacji (2 rdzenie, 4wątki) wydajny w grach.

Pamięci Polskiego producenta z 3 letnią gwarancją. Grafika najnowszy układ od AMD. W dość niskiej cenie otrzymujemy wydajną kartę.

Dysk jeden  z najpopularniejszych i trwałych dysków na rynku.

Napęd mało znana firma lecz ma bardzo dobre i trwałe napędy.

Zasilacz uznanej Polskiej marki. Mnóstwo zabezpieczeń, certyfikat 80+

Obudowa również Polski producent. Wzorowe wykonanie, funkcjonalność w niskiej cenie.

 

Jak widać nie warto kupować gotowych komputerów. Większość podzespołów jest nieznana i tak naprawdę otrzymamy przysłowiowego kota w worku. Ponadto za tak dużą cenę otrzymamy niską wydajność.

Nie warto też bać się kupować składaków. Wiele sklepów oferuje przy zamówieniu usługę złożenia i zamówiony komputer dostajemy gotowy do pracy.

 


  • 2


#81586 Który komputer?

Napisane przez BornToEat w 18 luty 2012 - 01:12

To zalezy na jaka podstawke od AMD chcialbys skladac. Moglbys zlozyc sobie na FM1 i polaczyc karty w CrossFire ale z tym jest troche zabawy. Ja jak slysze Pentium to troche mi ciary po plechach przechodza ale jak na ten budzet to chyba jest OK.
Mozesz wziac tez Phenoma/Athlona x3 i bawic sie w odblokowywanie rdzeni (co wiaze sie z utrata gwarancji)
Co do dysku to rzeczywiscie Hitachi jest taka firma ktora nie ma zaufania ale nastepnym tanim dyskiem jest Seagate i feralna seria Barracuda 7200.1 (chyba tak to sie nazywa) wiec... I tak na kazdy podzespol masz 2-letnia gwarancje.
  • 2



katalog stron KPS.PL | website downtime tracking | Katalog Stron | Katalog Stron Internetowych